tirsdag 9. februar 2010

Tirsdag, tv-kvelden fra hælv......


  Tirsdag er en dag jeg ikke er fryktelig begeistret over. Følgende programmer durer i vei på tv'n:
  • Frustrerte fruer..... / Greys anatomy....
  • Studio 5 fra den andre siden......
  • Landets flotteste hjem....
  • Fire stjernes middag........ og ikke minst....
  • Medium
 Nå skal det sies at sylvia ikke ser fryktelig mye ellers på tv, men tirsdagen er fortsatt uutholdelig..... Hva kan man da gjøre?


Pr dags dato har jeg ikke kommet på noen gode tiltak som gjør denne dagen litt mer levelig. Jeg kunne jo ha stikki ut i skogen og jobba litt, men det kan bli vanskelig å drive med trefelling kun iført hjem og hodelykt. Jeg kunne ha lagt meg, men har tilgode å være trøtt klokka ni om kvelden. Eg er rådlaus, som ivar aasen ville ha sagt det. Fisking på den tiden av døgnet utgår også, ihvertfall fram til det blir lysere kvelder. Kan bli ubehagelig å ligge å duppe ute i lekafjorden med absolutt ingen lanterner på jolla, i det M/S Nordlys stevner nordover med 15 knops marsfart... lykkelig uvitende om at det er en innfløtta landkrabbe, som sitter og fisker, pga elendig tv underholdning, i stummende mørke midt i hovedled'en....

Jeg står ovenfor følgene valg:

  1. Krype til korset og med avsky, sitte stilletiende mens jeg lider meg i gjennom tirsdagen.
  2. Få tak i sovemedisin hos lægen.
  3. Kjøpe tidenes sterkeste hodelykt.
  4. Utstyre båten som jeg låner av svein arne, med ein raud, ein grøn og ein kvit lanterne.
Valgets kvaler....... What to do?

Jeg vil avsluttningsvis komme med et sitat fra Murphy's Law of Combat Operation:


The complexity of a weapon is inversely proportional to the IQ of the weapon's operator.

Passer bra med tanke på hvor god jeg var med hagla på søndag..... 
 
Vi snakkes!!
 
 
Hilsen Kjetil 

2 kommentarer:

  1. Hei Kjetil.

    Stakkars deg. Du har min fulle sympati! Etter mitt syn har du jo havnet i den reneste skjærsild!
    Jeg har noen forslag, så du ihvertfall kan få hodet litt nærmere overflaten.
    1. Ta med noen kroner å gå inn til byen og kjøp deg noen venner.( De er vel noe rimeligere der?)
    2. Velg deg et rom, kall det for furterom å sitt der å gråt til noen synes synd på deg. ( kan ta noe tid)
    3. Ta Hovedsikringen tenn stearinlys og kos deg med fruen. (eller en som passer til denne øvelsen)
    4. Spis dugelig med fårikål eller ertesuppe, sett deg tett inntil din hulde og hyggepromp.
    En litt mere drastisk øvelse ville jo være å skaffe ei ny kjerring/ en renslig herrre.

    Håper dette kan hjelpe deg til å komme ut av den håpløse og grusome situasjonen du har pådratt deg.
    Våpen kan kanskje også være til hjelp. Husk bare å snu det.

    Med hjerteskjærende, bekymret og medfølende hilsen

    Jo-Jo og Øyvin

    SvarSlett
  2. HA HA HA HA HA ! Så bra at dere synes syd på den stakkars mannen! Han ser jo ikke på tv hele uka, ei heller ikke fotball... Så stakkars... Ja ja han får jo bare 6 dager i uka med fotball...stakkars mann...

    SvarSlett