fredag 18. desember 2009

Galskapens ankomst




Klokken er ca 1530 torsdag kveld og min kjære mor og hennes samboer har akkurat ankommet sagaøya. Lotte og didrik venter spent på ferje-kaia på at de skal komme. Ute er det minus 13 grader og akkurat passe flau vind. Det føles som -20 effektive og det føles som om ferja bruker uvanlig lang tid å legge til. Ut av båten ruller det en møkkete Nissan Maxima med to noe desorienterte og slitne drammensere.

Min første tanke er om øyvin har shorts på seg. Han bruker shorts hele året, selv om det er 10 minus. Jeg får avkreftet mistanken om shorts og jeg tenker at det var godt, det er jo tross alt -25 effektive og sterk vind. Lotte og didrik ønsker de velkomne og under frivillig tvang, deles det ut klemmer til begge to.....

Da vi kjører hjemover, sier lotte "mamma, jojo lukta jo akkurat som før" :) (jojo er kallenavnet til mutter'n)

30 minutter etter at de er i hus, har barna allerede tatt frem det første bordspillet, for jojo har sagt at de skal spille hele tiden..... Jeg tror ikke min mor er klar over at de to minste faktisk er i stand til å spille hele tiden...... HELE TIDEN.


Jeg tror jeg tar med meg nissen på en fjelltur jeg... til over nyttår....



Julehilsen fra Reisende Onkel Mack

1 kommentar:

  1. God kveld.Måtte bare skrive en kommentar til de min Kjære svigersønn har skrevet på bloggen . Eg ser frem til å lese innlegget hver dag , for du er så forbanna flink til å skrive,spisielt de innlegget du hadde på Fredag,de var dritbra.Dritbra Kjetil,vi fikk oss en god latter både eg og Bente.Ellers så venter eg på å få høre att den første kveita er tatt.Ha en fin kveld alle sammen og hils gammlingene fra oss i Svelvik.

    SvarSlett